W projekcie uczniowie przygotują 2–4-minutowe filmiki lub prezentacje oparte na materiale już przerobionym z podręcznika.
Realizacja filmów nagrywanych przez uczniów zapewniła osiągnięcie 5 celów dydaktycznych.
1.Cel pierwszy: utrwalenie kluczowego słownictwa i struktur gramatycznych
2.Cel drugi: wykorzystanie techniki nagrywania filmów w nauczaniu języka angielskiego.
3.Cel trzeci: eksploracja mniej znanych umiejętności i talentów uczniów.
4.Cel czwarty: rozwój cyfrowych kompetencji uczniów.
5.Cel piąty: wsparcie motywacji uczniów.
Projekt Video to dobry sposób na urozmaicenie zajęć z języka angielskiego. Praca tego rodzaju gwarantuje dużą dozę dobrej zabawy, istotnej dla skutecznej edukacji. Jest to ciekawe i rozwijające doświadczenie dla uczniów i dla nauczyciela – wykracza poza schemat zajęć, jest edukacyjne, ale też śmieszne, nie ma zagrożenia niepowodzeniem lub złą oceną, a uczniowie stają się bardziej samodzielni – wszystko to sprawia, że motywacja uczniów wzrasta.
Podsumowując, projekt Video jest praktycznym, angażującym ćwiczeniem, w którym uczniowie łączą kreatywne wykorzystanie języka angielskiego, pomysłowość i wyobraźnię z odrobiną umiejętności cyfrowych.
Praca z Projekt Video pozwolił zdobyć nowe umiejętności i w nietypowy, ale skuteczny sposób utrwalić wybrane środki językowe, słownictwo i struktury gramatyczne zapewniając dobrą zabawę przy realizacji i prezentacji projektów.